woensdag 16 september 2015

Nieuw

Beste bloggers ik ben nieuw in het bloggen en eerlijk gezegd lees ik zelf zelden of nooit een blog. Maar daar komt vanaf nu dus verandering in.



Enkele maanden geleden kwamen we met een aantal mensen op het idee om in het west-vlaamse Brugge een oesterzwammen kwekerij op te starten. Ja hoor je leest het goed een oesterzwammen kwekerij. Natuurlijk niet zomaar een kwekerij, zo zijn er al genoeg. 
Aangezien ik les geef in een Land- en tuinbouwschool, dus toch al wat ervaring heb in de sector, en steeds op zoek ben naar nieuwe uitdagingen. Kwam ik een verschillende jaren geleden op het idee om champignons te kweken. We hebben hier een ruimte voor en deze stond tot een jaar geleden, de helft van het jaar leeg. Maar champignons leken een brug te ver en dit vooral infrastructureel. Met andere woorden, ik weer op zoek naar een andere uitdaging. Via het internet ben ik vervolgens terecht gekomen bij een oesterzwammen kwekerij, die oesterzwammen kweekt op koffiegruis. mijn interesse was onmiddellijk gewekt. 
Na maandenlang testen, lees trial and error, zijn we eindelijk op een goede methode beland.

Ik ga nu natuurlijk niet alles uit de doeken doen, want er is veel, veel meer!

Volg ons en misschien kweek jij, binnen enkele maanden, je eigen oesterzwammen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten